söndag 21 juni 2009

Mor och Far

Det käns så bra att vår son Roger kan vara hos mina föräldrar just nu.....när mor är svag och inlagd...och min åldriga far får husera ensammen där hemma...tack Roger. Själv åker jag upp i morgon Måndag. Mina tankar finns hos mor och far hela tiden....Avslutar detta korta inlägg med två strofer från en dikt som jag skrev den 17 oktober 2005.
Min man och jag åkte upp för att hälsa på mina föräldrar.

Mor och far.
Du och jag en härlig oktoberdag
vi åkte till min dal
älven rann så blank och sval
vi åkte till mitt hem
där satt de mor och far
så fina de var
på bron och väntade på oss
så vackert allt var
å vilken underbar dag

ljuset och värmen är far och mor
som alltid i mitt hjärta bor
tack för allt gott ni mig givit har
till min kära mor och far
allt är så fridfullt här
tornedalen är hemma
hela naturen är så ren och fin
så vackert allt är
å vilken underbar dag

2 kommentarer:

  1. Vilken fin dikt! Jag pratade med både farfar o Roger ikväll och dom två satt och tittade på fotboll och hade det bra. Dom skulle åka in till farmor på dagen så skulle jag ringa igen på eftermiddagen. Hoppas hon är på bättringsvägen nu när hon har fått både medecin och dropp. Kram faster!!!

    SvaraRadera