tisdag 30 mars 2010

Kall som en förvriden istapp..

På morgonen , när jag i morgonrock ...hämtade PT- från brevlådan blev jag nästan bländad av den starka solen, ohooo tänkte jag , är det sant ??ska det inte snöa i dag??....Den positiva känslan smög absolut omedelbart i mig ( en skön känsla)......... ..I dag har vi varit till Luleå.. hälsat på vår son.....han hade som vanligt så fint och städat hemma hos sig .......Vädret har varit underbart vackert med sol och plus grader....men vägarna var väldigt våta.... Mycket stänk på bilrutan och dålig sikt. ........Från det ena till det andra som man brukar säga.....Så kall som denna förvridna istapp kände jag mig när min far ringde mig i kväll. Mor som numera bor på äldreboendet hade i dag blivit duschad i boendets bastu(kammare).Hon hade börjat må illa och krampat....varför vet ingen??... Far satt hos henne och jag har talat med både mor och far...hon mådde bättre nu.... Snart åker jag till dem igen...( alltjämt dåligt samvete)..Varför bor vi sååå långt ifrån varandra..??...älskar mina fina gamla föräldrar...

1 kommentar:

  1. Ja mamma så klart att du gör....liksom jag älskar er...det är svårt då man vill vara på flera ställen samtidigt..hoppas älskade mormor inte får fler konstiga kramper...

    SvaraRadera