måndag 15 mars 2010

Några tankar...


Några tankar från mig en måndagkväll.....tycker att det inte hänt något speciellt....men när jag tänker tillbaka så har min dag ändå fått en meningsfullhet...för det första så känner jag mig frisk ..vilket betyder det mesta....Jag har fållat upp ett par nya gardiner och hängt upp dem i TV-rummet...Vi har varit till våran lilla ICA- butik....och jag fick tag på Viltpolens Suovas skav förpackad i kartong på fem kg...och det är jätteglad för....
Jag har talat i telefon med våran yngsta dotter och med våran son...känns bra.
Vädret har varit klart med solsken...men den riktiga värmen har vi inte fått....nätterna är kalla upp till minus 20 grader....man kan fortfarande säga BRRRR!!
I kväll åt vi Tacos...gott ibland!... Resten av tacofärsen gör jag en Milaise soppa....Mitt eget recept:.Varsågod..! Resten av tacoköttfärsen...+ca: 7-8 dl vatten
en morot, 2 potatisar...tärnas...kokas en stund... tillsätt lite purjolök...koka tills allt är mjukt
vispa ner ett par matskedar tomatpure..och en tsk Alpnaerings köttbuljong smaka av med några skedar cremefraice, eller
lite grädde . och kinesisk soyja.. Du kan mixa soppan om du vill...supergod lunchsoppa..
I kväll ska vi titta på Saltön som går på program 1 kl : 21.00.
God afton från mig...ha det gott ...sköt om er.

2 kommentarer:

  1. Vilken stämningsfull bild....
    Älskar dig lilla mamma...

    SvaraRadera
  2. ... Ja bilden är fin...kolla solnedgången efter våran gata...älskar dig också min söta goa dotter

    SvaraRadera