tisdag 9 mars 2010

Kört och kollat lite....


God tisdag alla glada...i går var jag och min man och tittade på en lägenhetet som den lilla familjen skulle kunna mellanlanda i , i väntan på att den rätta villan dyker upp... Våran yngsta dotter med fam flyttar hit i slutet av maj månad...och för att underlätta dem , som nu bor 50 mil ifrån oss så hjälper vi dem att hitta en lämplig lägenhet.
I dag har jag en hektisk dag framför mig...jag ska ha demo av Alpnaerings mat och kryddor.
Det är ganska mycket att förbereda alla smakprover som jag vill bjuda på..men samtidigt roligt.
Jag ska bjuda på köttbullar med löksoppepulver i, bearnaisesås.... grönsaksbuljong, mjukost med ostmix i, dipp med smak av vitlökskrydda, tacokrydda, grönsakskrydda. .. och till efterrätt chokladmousse med kivi....Sedan ska jag ge dem några fina recept på mumsiga såser med kycklingkrydda , och på en god ostsås... Ostsåsen kan ni mina bloggläsare också få ta del av:
Bästa Ostsåsen.
3 dl matlagningsgrädde
½-1 tsk kycklingbuljong (Alpnaerings)
1-2 msk ostmix ( Alpnaerings)
½ tsk vitlökskrydda ( Alpnaerings)
Värm så alla smaker kommer fram...Perfekt till pastasåsen med strimmad skinka i, eller som gratängsås till blomkål el. andra varma grönsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar