fredag 12 mars 2010

Vårvintersol...

Denna vackra orchidee köpte jag i dag. Det märks att våren är på väg till oss...nätterna är fortfarande ganska kyliga, vilket bromsar snötiningen...men på dagarna är det riktigt varmt med takdropp..solen värmer och ljuset har redan återkommit...solen går ned ca:17.30...så visst har dagarna blivit mycket längre nu...

På morgonen , när jag hämtade tidningen från brevådan ..sken solen och det knarrade under mina skor för varje steg jag tog ...snön gnistrade som diamanter....termometern visade på 12 minusgrader...Wao vilken fin dag det skulle bli i dag....och det blev det .
Denna dag har jag suttit framför TV:n i några timmar...Alpint herrar och damer ...sedan friidrott VM innomhus ...gillar sport som ni kanske redan upptäckt...Ser att klockan tickar iväg... dax för middag ..får bli snabbmat ...lövbiff, pot. ..och grönsaker... Önskar er en fin fredag kväll..sköt om er...ha de gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar