måndag 12 april 2010

Gränsstaden....


När vi ändå var uppe i tornedalen, så passade vi på att köra om Haparanda och Tornio..... Numera är städerna nästan helt ihopbyggt..ganska unikt...Sverige och Finland...Haparanda -Tornio. Vi besökte den nya gallerian..en fin byggnad med massor av affärer.
Vi handlade lite typiskt finsk mat....Rieska, lauantaimakkaraa och karelska piroger...mm mm.

Här har vi just kommit in i gallerian, så Roger ville ta en bild på mig...så såg jag ut just då.


På Svenska sidan i Haparanda besökte vi en sportaffär....där hittade jag en fin sportbag, som jag tyckte var fin och lagom stor..så den blev min.
Nu till dagens första vårdag..solen har visat sig från sin bästa sida. Tord har skottat och rengjort våran utealtan...så nu blir det grillafton på fredag. Jag har suttit ute och njutit...somnade nästan i solstolen...hur skönt som helst...Gud vad jag välkomnar våren....

3 kommentarer:

  1. Men vilka fina bilder med text! Bagen såg hur bra ut som helst! Nu är det bara ut och resa ;-) och jag håller med.. Såå skönt med våren och sommaren i sikte!! Kram.

    SvaraRadera
  2. Jag skriver under på varenda ord du skrivit......särskilt det där med att välkomna våren......vi måste träffas och hitta på nå...
    Kraaam

    SvaraRadera
  3. Jaaaa Kicki ...det måste vi...hitta på något roligt och stärkande för kropp och själ..

    SvaraRadera