tisdag 20 april 2010

Vårvinterns första grillning...

Innan jag skriver en ny blogg denna dag- kväll.. så har en hel del hänt...Efter dagens krattning och städning på tomten...så har jag och Kicki ,våran dotter hunnit på stan och slösa lite...trevligt som vanligt....sedan kommer resten...
God kväll mina vänner...I dag blev våran första grilldag på detta nya år 2010....Vi har jobbat flitigt ute på våran sydsida , krattat och ansat...sedan tyckte vi att eftersom kvällen var ganska gynnsam så kunde vi avsluta med en grillmiddag......Min man skottade fram en fin plats för grillen, som ni ser på bilden....Obs!! snömängden...snart valborg!!
...Så här blev våran grillmåltid...
bara nyttigheter.... egenmarinerad fläskkarre och choritsokorv + förvälda grönsaker, som jag grillat i ugn..i lite olivolja med goda kryddor och nötter... och en kall sås av yoghurt och aioli...med vitlök och chilipeppar..Gott!!!
Senare på kvällen såg vi bla. "Åh, Herregud!" med Jonas Gardell. ...Kram till er alla fina ..vi ses..här snart igen..Rå om er ...kramas ..!!Livet är kort ..vi lever här och nu...tusen kramar till er alla fina från mig...

2 kommentarer:

  1. Maten ser super god ut.... Meeeen vart ska vi flytta?!! Det är ju typ 3 meter snö kvar??!!! Vi kanske stannar här i alla fall! Vi har i princip inge snö kvar här.

    Kram i massor till er.

    SvaraRadera
  2. Jag förstår dina tankar...här har vi haft en rejäl snörik vinter...mer snö än vanligt..massor av kramar till er också.

    SvaraRadera