tisdag 7 april 2009

Aprilsolen



Vårsolen värmer på dagarna ,......vilket för mina tankar till en del måsten, eller kanske jag skulle säga att jag borde göra .....Känner att jag borde ta hand om mina inneblommor......byta jord......borde köpa tomatfrön och så......... plus en del andra frön som borde komma i jorden snart.... som sedan ska in i växthuset. Allt tar sin tid från frö till plantta till ätbar grönsak. Roligt men framförhållning måse jag ha ,annars blir det köp av färdiga planttor. För övrigt har dagen varit fin , har varit och handlat, städat och lagat mat , de vanliga hushållsysslorna. Lite tomt och tyst när Roger åkt hem till Luleå..vi hade så kul när han var här. Gläds med Caroline och Mathias för att husköpet gick i uppfyllelse som de ville. Har postat ett påskkort till mamma och pappa. En påskhälsning till gamlingarna är inte fel.

Snart väntar sängen och kvällsläsningen Skönt!!!

Nattikramar från mig.

3 kommentarer:

  1. Tackar så mycket. Jo, det är ganska kul att skriva ner lite tankar ibland. Ha en trevlig påsk! kram

    SvaraRadera
  2. kallahennesara.blogspot.com

    SvaraRadera
  3. Ja jag längtar efter dina gurkor och goda tomater mm.
    Vilken tur att det är just du som har ett växthus........för du använder det verkligen.
    Kram Kicki

    SvaraRadera