fredag 3 april 2009

Fredag den 3 April

God morgon alla bloggisvänner.
Blädrade i min diktpärm och hittade en dikt som jag skrivit i April -06
Jag kallar dikten för ......... Din Nyponros

När natten kommer blir det mörkt
men när dagen gryr jag från allting flyr
vill vara glad och kry
som du alltid ny
en nyponros som slår ut vill jag titta ut
Jag vill vara frisk och kry
en nyponros så ny
jag vill vara din
och att du är min
När rosen slår ut jag tittar på dig min vän
som jag älskar
rosaröd min färg är som kärleken
håll mig nära och håll mig kär
vill vara din
din nyponros så kär
Jag skrev denna dikt till en kollega som låg sjuk i cancer...och numera inte finns bland oss... Hon fick somna in i April -06.
Önskar er alla en trevlig fredag kramar från Barbro

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar