lördag 11 april 2009

Påskdagen

Påskdagen firas i kristen tradition till minne av Jesu uppståndelse och infaller på söndagen i påskhelgen. Påskdagen firas den första söndagen efter den första fullmånen efter den 20 mars.
Kanske kul att veta när nästa påskdag infaller ......och nästa... mf...
År 2010 infaller påskdagen den 4 april
År 2011 den 24 april
År 2012 den 8 april och År 2013 infaller påskdagen den 31 mars..
Nu har jag trakaserat er mina vänner om många av påskens högtider och firanden... hoppas ni inte blivit alltför uttråkade.
I dag är det fortfarande påskafton så........

Själv har jag haft en underbart härlig påskafton ....badat bastu... ätit en god middag med ett glas gott vin.....Jag är en vän av livsnjutare... och nu väntar jag på att mina Tv- program ska börja.
Önskar er en trevlig fortsättning på hela påskfirandet... Kramar från Barbro.... Nästa fina storhelg som jag verkligen ser fram emot är Valborgsmässoafton,... den 30 april och 1: maj då jag och min man varit förlovade i hela...48 år, otroligt men sant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar