tisdag 28 april 2009

Välkommen Frida


Denna tisdag den 28 april har varit gråmulen och trist...har varit ut och krattat lite. Har talat i telefon med min gamla mamma Martha 89 år.....mina barn Caroline, Kicki , Roger...mitt barnbarn Frida och mitt brorsbarn MarieHelen(Maria) som jag kallar henne. Just nu är jag orolig över Marias fot..... För mig är telefonen oumbärlig, är mycket beroende av dena lilla manick...Tänk så mycket glädje eller sorg man kan få pga. denna lilla pryl...RING!!!! RING!!!... kontakten finns där...på gott eller ont, men så är det. I morgon är en glädjens dag, vi ska möta vårat barnbarn Frida som numera bor i Västerås.. på Kallax flygplats i Luleå....hon ska så klart gå med i 1:a Maj tåget i hennes gamla hemstad Pite. Sååå politiskt engagerad som hon varit i många år. Jag mormor Barbro och morfar Tord går nog också ...inte alls så omöjligt!!
Just nu pågår ett program på TV1.." Vem tror du att du är?" En dokumentär om släktforskning...just nu handlar det om Charlotte Perrelli...småtittar ..verkar intressant...skriver mer i morgon God Afton mina vänner. Kramar från mig.

1 kommentar:

  1. Läste att du sett Jesus på Kickis blogg..... önskar du berättade om det.

    Kram Malin.

    SvaraRadera