lördag 27 februari 2010

Inomhus med olåst dörr...

Tur att jag har en man som tar på sig sjumilastövlarna och plumsar i den höga snömassan längs efter huset till gaveln..

Jag ville nämligen ta ett foto av vinterlandskapet för att visa er mina vänner hur mycket snö vi har... men när jag öppnade altandörren från relaxen så upptäckte jag sedan att den inte gick att stänga......fick inte igen dörren ah oh..ÅH !!! sååå jag kämpade men det gick inte.. jag insåg att....den slagit sig ..efter all kyla vi haft så gick den inte att låsa...rackans också..ska vi sova med olåst dörr i natt ??.. ...hallå!!!! gubben kan du hjälpa mig ???? Han tog på sig sina sjumila och plumsade och till slut kunde vi låsa våran sommaraltandörr..Relaxen och bastun är en utbyggnad i gaveln till vårat hus...men ändå som utomhus..denna del av huset är ej helt isolerat... ..Nu öppnar jag ej denna dörr innan vårfåglarna kvittrar.... Annars har kvällen varit fin med god mat...kyckling och ris..samt si så där bra tv program...os..alpint herrar...postkodmiljonären..och damernas 30 km ....inga medaljer i dag men Sverige har varit duktiga och superbra tycker jag....Nu ser vi fram mot en ny dag.. söndag ...med oskrivna blad..
Det känns skönt att vi snart är inne i mars månad...våren närmar sig...håll ut mina vänner...
önskar er alla mina goa och fina bloggläsare en god natt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar