onsdag 3 februari 2010

Mor 18 år...

Hallå!! mina vänner och bloggläsare,... Nu bär det iväg norrut...mor fyller 90-år... På denna bild ser du henne med sin häst,.. här är hon 18 år ung... jag tror hon sagt att hästen hette Rusko... Mor har vuxit upp på en ganska stor och fin bondgård på 1920 - 1940 - talet.. med ett 20 tal kor, några får och grisar....och en kissekatt så klart..och en fin trädgård...
Hon var yngst i syskon skaran av sex barn...Ett sladdbarn.
Hon har berättat att hennes mormor Anna Carolina bodde hemma hos dem när hon var barn och att Anna Carolina var blind och att hon rökte pipa och kände på Martha hur hon vuxit. ..... Min mor har berättat så många roliga barndomsminnen som jag någongång måste föreviga.....vi ses på bloggen snart igen ha det gott...Jag kommer med bilder från den stora dagen.....

3 kommentarer:

  1. Hej kära faster. Det var längesen jag besökte din fina blogg - Du har verkligen fina inlägg - jag ÄLSKAR att läsa om din barndom i Hedenäset o se bilder du tagit därifrån.. man som nästan hör er springa där i småskogarna, o hur era snabba steg mosar lingonrisen mot backen och hur smågrenar skrapar mot dojjorna när ni kutar o skrattar på g mot nya äventyr :) Härligt :) Vad fin du var i håret på bilden... o min Farmor.. så sööt när hon står där med sin häst... en sann djurvän är hon allt. Vi kommer på kalaset på fredag :) så då får vi goas lite. Kram till dig faster.

    SvaraRadera
  2. Hoppas att farmors födelsedag blir en underbart härlig dag, tyvärr kan inte vi komma denhär gången, vi får kalasa i sommar istället. Håller med Malin, jättefin blev du i håret, klart att du är värd lite vardagslyx! Kram på dig faster!

    SvaraRadera
  3. Kram till dig också söta Malin..det var såå trevligt att träffa dig och din fina familj i Hedenäset...tack för att ni ville och kunde komma..

    miamajja tack för din kommentar..det är roligt att ni både du och Malin skriver...då ser jag att ni besökt mig.
    Födelsedagen var fin hon fick mycket blommor och andra presenter....Jag fick sååå stor hjälp av din mor...hon är verkligen en klippa...vi ses till sommaren..kram!!

    SvaraRadera