torsdag 25 februari 2010

Sundsvallsresan inställd

....25 februari...vinter...kallt och klart...Kolla om du kan se pelaren på termometern !!!! då ser du hur kallt det är här nu...inte så farligt eller hur??? -22 grader..allt är nästan i sin ordning...Varför skriver jag nästan?? jo!!
I morgon fredag skulle vi ha åkt till Sundsvall...vårat yngsta barnbarn Melker skulle döpas på lördag den 27....men nu har kräksjukan tagit över och allt måste inställas.. Nu håller vi både tår och tummar och hoppas att inte hela familjen blir sjuka...och att lilla Wilmer tillfrisknar snabbt...Dopet framflyttas till än så länge till obestämd dag.
I dag har Willys matvarubutik öppnat här i Piteå...vi har naturligtvis varit och premiär handlat..en fin butik med ett bra sortiment.
I morgon väntar jag på leverans från Alpnaering...alltid spännande även om jag vet vad jag beställt...I dag gjorde jag en laddning köttbullar med Alpnaerings löksoppepulver i ...dom blir supergoda..
Vill du ha receptet??...4hg köttfärs,3-4 msk Alpnaerings löksoppepulver, 4-5 msk vatten..blandas och rullas..stek ..ät!! hahaha!! så enkelt är det..

2 kommentarer:

  1. Nu ska jag fan göra köttbullar! Så enkelt och så gott det blir med hemlagat.

    SvaraRadera
  2. Ja det gör du rätt i...och så enkelt...man vill bara le..tom. små barn klarar av det..superbra..eller??..Du fyller år i morgon...grattis!!Kommer med bättre grattis på den rätta dagen../kram...

    SvaraRadera