söndag 28 februari 2010

Snö...snö...och åter snö...

Just nu kretsar det mesta om snö...en sådan snörik vinter vet jag inte när vi haft...I dag har det snöat hela dagen och det gör det än.....och snöar det inte så är det jätte kallt. Nu låter jag pessimistisk , vilket jag inte brukar vara...men lite less börjar jag bli på denna vinter...längtar så in i norden till våren med sol värme och takdropp.....och så längtar jag på alla flyttfåglar som kommer till oss med vackert kvitter...Och så längrar jag att få börja påta i jorden sköta om alla mina rabatter....och mitt lilla växthus icke att förglömma...tomater, gurkor mm.mm.....Jag längtar!!!!!



....Tur att det finns hjälp att tillgå då snön tar överhand och orken börjar tryta......Just nu känns det som om hela världen är vit......vit är en vacker färg, men inte ute....jag föredrar grönt..med inslag av vackra växter i regnbågens alla färger...

3 kommentarer:

  1. Man FÅR låta pessimistisk angående denna vinter from hell....
    Jag är spyless.....
    Kram

    SvaraRadera
  2. Om man är less på snön i Piteå så är man nog less för ni är ju ändå rätt vana....vi sörlänningar brukar mest ha slaskblask den här årstiden....och då föredrar jag snö i alla fall.

    SvaraRadera
  3. ..Ja Ninja vi är van vid vinter och trivs med den ..men den är lite för lång..och en sådan här vinter har vi inte haft på länge..Snö, snö..känns som om vi snart bodde i en iglo...kul att du besöker min blogg!!

    SvaraRadera