fredag 13 februari 2009

Alla Hjärtans Dag

En hyllning till min man!

när dagen gryr med skymmning och kyla
jag gnuggar mina ögon var är solen
du vaknar glad och pigg ljuset skymtar
solens strålar strilar mellan molnen

älskar dig så mycket min kära
därför ditt namn jag vill bära
vi är ju ett du och jag
varje natt och varje dag

jag är så glad att jag fann dig min kära
tre barn har vi fått du och jag
lyckan i vårat hem den spirar
tack för att du finns min kära lilla tack

nu är vi gamla vi två och börjar bli grå
tackar dig för varje dag som går
vad vore livet utan dig
du min kära tillhör mig

älskar dig så mycket min kära
därför ditt namn jag vill bära
vi är ju ett du och jag
varje natt och varje dag

Från din hustru Barbro.

Jag vill också önska alla mina nära och kära framför allt mina söta och fina barn med respektive mina gamla föräldrar, alla barnbarn och min brorsbarn med fam. en riktigt fin Alla Hjärtans Dag
Jag tänker på er alla Många kramar från Barbro.

4 kommentarer:

  1. Kära Fars syster.... vilken fin dikt du skrivit till din man, måtte han vara stolt...

    Låt oss minnas din bror och min pappa i dag också..
    på 2 dagar är det 28 år sedan

    Ha en fin dag i dag..

    SvaraRadera
  2. Tack min kära Barbro gumma det samma till dig av hela mitt hjärta.Tord.

    SvaraRadera
  3. vilken vacker dikt!!! Du är en mästare på dikter...

    kram, kram.

    SvaraRadera