söndag 15 februari 2009

Ett litet dråpligt inlägg. I dag när vi skulle åka ut och handla,så tog jag på mig min nya kappa. Jag tyckte inte det var så kallt , så det var läge för premiär. Kände mig sååå fin i den. När vi kom hem och jag skulle öppna garageporten så ropar min man från bilen "du har prislappen kvar och den lyser så röd och grann" Men herregud har jag varit till stan och handlat med prislappen kvar på kappan??????? Ja jag köpte den på rea så det var ju klart att lappen lyste röd.
Det första jag gjorde när vi kom hem var att leta fram storsaxen och klippa bort lappen med det röda priset och den stora extraknappen. Skit i de, jag har betalat kappan , men lite skämmit var det och jag som kände mig så fin när vi åkte till stan. Ja,ja..... så kan det gå när man stressar..jag är pensionär, mem ibland räcker tiden inte till ...varför??? svara den som kan!!! Kram / Barbro

5 kommentarer:

  1. Ja du lilla mamma vad ska man säga ...........inte har det då med ålder att göra ha ha ha för då vore jag då en bra bit över hundra.
    Men kanske har vi för mycket att tänka på (kreativa människor som vi ju är)men för liiiite att tänka med...............vad vet jag, men att tänka borde ju vara en av dina starka sidor............du som är fröken och allt.........
    Tack för alla hjärtans fikat och kram på er
    Kicki

    SvaraRadera
  2. Ja du Faster... Det märks att vi är släkt Hi Hi.... ett typiskt Malin drag skulle man kunna kalla det.. men din "räddning" var väl att du var så bländande fin i kappan så att ingen märkte att det satt en röd prislapp på den...

    Om något liknande händer i framtiden och någon skulle påpeka det... svara bara ... -Det gör inget - Det är modernt ... (Det funkar varje gång) ha ha Kram kram

    SvaraRadera
  3. Tack Malin och Kicki.Kanske skulle jag skapa ett nytt mode...Låt prislappen hänga kvar ,så kan medmänniskorna läsa av statusen . Dyrt är lika med hög status, billig låg status, men den röda lappen måste jag naturligtvis försiktigt ta bort för ordinarie prisrt finns under det röda priset. Tack Malin för förslaget.

    SvaraRadera
  4. hahaha, mormor du är för söt! men vet du vad, min nya lilla jacka som jag lagt upp på bloggen betalade jag bara 29 kr för! (ordinarie pris var 299) men som tur var kom jag ihåg att ta bort prislappen innan jag gick ut i den, annnars hade det väl bara lyst låg status om mig!!!

    SvaraRadera
  5. hej goa mamma!
    Du är nog inte den första i alla fall :) och du kanske bjöd någon människa ute i kylan på ett litet leende!

    //Många kramar Carro.

    SvaraRadera