onsdag 25 februari 2009

Molly


Våran fina" fosterhund " Molly, som vi älskar så mycket båda två. Tyvärr är det så att jag är astmatisk och inte tål alla djur, men älskar dem verkligen!!!
Ibland får vi låna denna underbart fina chäferhund Molly av Kicki, ack!!!!!! så klok.... hon är.När Molly sover hos oss så delar jag och Tord sovrum numera pga. min astma. Det är så att Molly älskar Tord och följer honom överallt...även till sovrummet. Hon har en egen bädd i hallen och vet att hon ska sova där, men ..... när kvällen kommer och vi går och lägger oss ..och stänger dörren till sovrummet så hoppar hon på handtaget och kommer in till Tord . I natt hade hon lagt sig på rygg på överkastet i min säng och gett Tord en slick på kinden......hur god kan man vara egentligen????? Djur är underbara, viljestarka och ärliga, de visar vad de vill....Dom är verkligen kloka och kan behaga oss människor.
Läste en tråkig berättelse i Kuriren i dag. Det handlade om hundägare som befann sig på isen på Luleälven. En hund hade smitit ifrån sin ägare och en annan hundägare hade tagit fast den smitande hunden och ...När ägaren fick fast sin hund så hade han spöat hundstackaren så den gnydde. Jag blir galen av att läsa eller se misshandlare av något slag, djur eller människor.Våra Guds skapelser jag älskar dem alla av hela mitt hjärta. Många godnatt kramar till alla bloggare /Barbro

2 kommentarer:

  1. fy fan för dessa ryggradslösa ormar till människor!! Att ge sig på försvarslösa djur.. så jäkla ruttet.
    Kramar Malin

    SvaraRadera
  2. Håller med Malin.
    Dom är ju så värnlösa.............sådana människor skulle få sig kring skallen av sin egen medicin.
    Bättre vänner får man leta än dessa lojala varelser.
    Kram

    SvaraRadera