söndag 15 februari 2009

Söndag den 15 februari.
Det verkar som att kylan viker sig något. Det är" bara" -10 grader. Solen lyser med sin frånvaro. Har suttit och tittat på herrarnas Alpina VM i slalom. Ösrerike tog guldet. Bäste svensk blev femma.Det har inte alls gått så bra för Sverige i de Alpina VM:et , varken för damerna eller herrarna. Klurar på en liten dikt om februari. Så här blev den.

Februarinatten är grå och kall
lampor lyser både ute och inne
mitt hjärta det klappar för sommarens minne
sol ljus och värme jag längtar till
snart är det vår då allting spirar
å vilken härlig tid jag möter
om hälsan håller finns lyckan där att åter få se naturens under
och allt det vackra under solens varma strålar
sommaren kommer med det bästa som finns
under alla mina år det sköna jag minns
sol ljus och värme med svalkande bad
med lata dagar och bara få va

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar