tisdag 17 februari 2009

Klockan är mitt i natten , men vad gör väl det . Jag kan inte sova, så jag skriver några rader till mina bloggarkompisar.
Tittade just på termometern som visade på -20 grader återigen. Men i dag på dagen såg snön som grovsalt, ett tecken på att solen börjar på att tära på snön, ett gott tecken. Mars är alltid åter kall men.........

Går händelserna lite i förväg : april är också en ganska härlig månad med tösnö och "lapphandskar" som kommer från skyarna, som återigen äter på snön. Kan du tänka dig att i maj....snälla du...!!Då händer något ..ja!

I maj börjar Guds växter gro
allt det sköna kommer till ro
och behagar oss som ser
hur grödan ger oss mer
på dagen solen på natten månen
visst är livet underbart

min längtan är evig sommar med värme och sol
gröna ängar med daldockor, smörblommor, midsommarblomster,klöver och violer
och några kor som betar på ängen och hästar i hagen
då är glädjen i mitt hjärta oändligt stor
Guds skapelse visas och ger mig ro

Många godnattkramar till alla bloggisar /Barbro


Sov en god natt alla mina vänner Kram från Barbro

2 kommentarer:

  1. Hejsan Barbro!

    Ja jag håller med dig fullständigt, den kalla, hårda, mörka vintern är så otroligt tråkig, jag älskar också sommaren och dom vårdagar som kommer med sol och snödropp från taken, när jorden börjar leva igen. Kram MiaMajja =)

    SvaraRadera
  2. Hej Barbro ! Snygg blogg !! Vad det dax för en förändring eller...

    Det skulle vara lika enkelt att förändra allt annat....

    Våren är ju härlig med sol,Då kan man vara på isen och grilla hamburgare eller korv, få lite färg på den vinterbleka huden
    Kram malin

    SvaraRadera