måndag 10 maj 2010

Haparanda -Torneå..

...När vi var till tornedalen...så körde vi via Haparanda , för att där köpa en hammock till far, som han ville. ....Numera är Sverige och Finland ihopbyggt....det tycker jag är fantastiskt.
Narurligtvis ville vi passa på att besöka den fina gallerian i Torneå.


I Haparanda köpte vi hammocken.

Mor var också naturligtvis hemma hos far då vi var där...här sitter hon och njuter av en skiva melon...Min lilla mor , hon är så söt och god....Innan vi jag och min man åkte hem till Öjebyn , så skjutsade vi mor till äldreboendet...denna gång fick mor och far vara tillsammans i tre dagar och det känndes väldigt bra.


Far sitter i sin nya hammock och bara njuter...det lär nog bli många sittningar denna sommar där ute för lilla gubben...min gamla far.


2 kommentarer:

  1. Dom är såå fina....känner att jag längtar..

    SvaraRadera
  2. ...Vi kan väl göra en dygnsresa du och jag..

    SvaraRadera