torsdag 20 maj 2010

Maj...


Solen är på nedgång efter en varm och fin dag....i dag har jag planterat min första gurkplantta i växthuset, som jag satt från frö...spännande och se om den klarar sig. Vi har varit till Fam Keisus blivande lägenhet...slagit på frys och kyl. Vi har också handlat lite välkomstmat till dem...som nu finns i deras kylskåp och väntar på att bli uppäten...I morgonkväll kommer flyttlasset.....och äntligen får jag träffa mina små barnbarn..... första natten sover de hos oss...barnen behöver komma sig till ro..så roligt...nu är snart min väntan över...äntligen har jag dem nära.

Maj månen lyser blek på himmlen samtidigt som solen går ner....
När jag var barn så sa vi maj maj måne jag lurade dig till Skåne...
då vi lurade varandra.....ungefär som på 1:april...april, april din dumma sill jag kan lura dig vart jag vill.....
Nu är himlen ännu vackrare ...tar ett foto och publiserar det...jag är nog lite galen ...kan aldrig få nog av naturens vackra skiftningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar