onsdag 19 maj 2010

När energin kom....

I dag har min man spadvänt jorden i de små planteringslådorna...gräslöken har vi avsmakat....ett knäckebröd med kaviar och gräslöksklipp på...gott!! ..

Rabarbern växer bra...snart blir det rabarberpaj....rabarberkräm...

Jordgubbslådan har varit jobbig...jag hade inte ansat bort revorna på hösten , så nu har jag haft ett jättejobb....men nu är det gjort....suck!!!i hettan...solen är super.. jag dröp av svett innan allt var klart...Skönt att energikicken någongång kommer...det gjorde den i dag....kanske är det ...det gula heta klotet, som ger mig D- vitamin i massor...liksom till växterna.


Det inglasade uterummet har jag också förberett inför sommaren....nu porlar vattnet i den lilla fontänen...mysigt!!..rogivande för själen...bara blunda och lyssna...här kan jag drömma mig bort...långt bort...



...och rosen tronar på bordet.....snart ska vi äta middag här ute.






En del av uterummet...






Och en annan del av uterummet....Nu ska vi bara mysa och ta det lungt i kväll......


1 kommentar:

  1. Så fint mamma du har så gröna fingrar....vi syns i morron...

    SvaraRadera