tisdag 31 mars 2009

Glaskroppsförändring


I dag har jag varit till farbror doktor på Pite Lasarett, ögonmotagning.. Först fick jag bedövningsdroppar..sedan pupillförstoringsdroppar....och mera bedövning. i bägge ögonen...Doktorn undersökte ögonen ...trycket var bra ..men han förklarade på ett enkelt sätt att jag hade drabbats av en glaskroppsförändring i högra ögat och när glaskroppen förändras så drar den med sig lite av näthinnan....som jag ser som svarta trådar. Det är ej farligt, så länge jag inte ser en svart ridå som gör att synfältet minskas...om sådant händer så måste man operera. Jag är fortfarande väldigt bedövad och ser simmigt....men ville delge svaret av mitt läkarbesök till er mina vänner. Kram till er från mig.

2 kommentarer:

  1. Ok, det låter ju bra.. Undra varför det blir glaskroppsförändring ..?? Är det en inflammation från början eller..??

    SvaraRadera
  2. Nämen lilla vän! Vad jobbigt! Hoppas att du snart blir bra!

    SvaraRadera