fredag 20 mars 2009

vårdagsjämning



Nu är denna fredag till ända. I går var jag till Boden och dema, det var trevligt att träffa gamla och nya vänner. Roligast var nog att få träffa min barndomskompis Anne- Maj. Vi var nämligen bästisar i våra ungdomsår ,men som ni vet så tappar man av någon anledning kontakten.. det bara inte blir av......Idag har jag suttit ute och lapat sol, det var så mysigt för Öjeby kyrkklockor började ringa med sin dova klang och samtidigt hörde jag hur vattnet porlade i stupröret och småfåglarna kvittrade, hmmmm,.... vilken känsla.!!! På eftermiddagen har jag varit till min närmaste granne med ett fång tulpaner för att hon fyllt 60 år ,vilket hon firat med sina nära och kära utomlands. En bukett tulpaner idag tyckte jag var rätt för det är dessutom vårdagsjämning.. Härligt!! ... Avsutade kvällen framför TV-N. med Lets dance....jag tycker Laila och Tobias är bäst....!!!??? God Natt! till alla goa bloggar vänner vi hörs! och träffas på bloggen. kramar från Barbro.

3 kommentarer:

  1. Hejsan faster!
    Tack så mycket för blomster-mailet!
    Jag håller med det där om gamla vänner, man säger att man ska hålla kontakten, men av en och annan anledning (själva livet?) så blir det inte av, och när man träffas igen så lovar man att träffas mer...men det händer inte, fast man tänker att man ska.
    Mamma & Bertil kommer hit den 31 mars - så jag har lite tid att städa innan dom kommer ;) Jag brukar alltid säga så: Kom när ni vill men ring gärna lite innan så jag hinner röja undan det värsta ;) Inte för att jag har tok-stökigt, men man vill ju känna att det är som man vill ha det när det kommer folk :) Hoppas du har haft en mysig fredag faster!
    Många kramar från mig!

    SvaraRadera
  2. På tal om ungdoms vänner så brukar en annan gammal vän till dig vara in o handla... Hon heter Anita Kerttu:) Och hon har skickat en hälsning till dig också..

    Kramisar/ Malin

    SvaraRadera
  3. Jo det är nog hon...dom har väl iallafall en dotter..
    Han hörs ju ha prostatacancer och är väl inte i så bra form..

    När hon var in o handlade pratade vi och hon sa att hon visste vem jag var... så jag frågade vem hon tyckte jag liknade mest... mamma eller min pappa... Hon svarade jag tycker du liknar Barbro och Carina.. så på den vägen är det- jag ska hälsa tillbaka när jag ser henne.

    SvaraRadera