söndag 1 mars 2009

Söndag den 1 mars


Tänk mina vänner ,i dag fick jag ett positivt ryck och ville städa lite. Jag städade sovrummet och bytte gardiner...damsög.. torkade damm skurade mm.mm. Men igentligen så hade jag velat ha en ny liten matta men den får vänta tills jag besöker rätt butik. I en del rum har vi fortfarande kvar både mattor,dukar och lite till från julen. Det värsta med mig är , att när jag städar och byter gardiner så måste jag också byta mattor, dukar mm. vill ha förnyelse. ....Jag förstår inte är det habegär?? eller är det smaken som förändras???
Förövrigt så ska vi testa penninglyckan igen med bingolotto.

5 kommentarer:

  1. Hmm, du får gärna komma hit och sprida lite städglädje... Den har inte infunnit sig här på ett tag..

    Lille skrutt busade i sitt rum nu i em och föll illa på lilla näsan så att blodet rann... Stackarn.. Men det gick över fort som tur var!

    SvaraRadera
  2. Å vad vi är lika, jag är precis likadan, om det så bara gäller en ny badrumsmatta så känner jag mig lycklig över inköpet :) Jag kan få för mig att allt ska gå i vitt, då måste jag ju såklart ut och öppna plånboken för att få som jag vill...hmmm.... Men visst är det en skön känsla när man har städat klart! Då kan man sätta sig till ro och riktigt njuta! Hoppas du vinner en fin slant!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Jaa du mamma kanske det är någon form av tvångssyndrom......
    Men om jag inte minns fel så har det här beteendet följt dig så länge jag har funnits.............och tvångsbeteenden är inte så lätta att komma till rätta med.......jag vet inte............... elchocker kanske..................... på Lotta funkar det ju med vatten chocker.

    SvaraRadera
  4. Tyvärr så vann vi inget på bingolotto, som vanligt....Jag har i min ungdom blivit spådd att aldrig bli rik!!!!.....MEN JAG MÅSTE ÄNDÅ FÖRSÖKA..ringde in till bingolotto för ca:50 kr jag hade ju en chans.. men kom naturligtvis inte fram. Angående städningen så...
    Kanske Kicki har rätt....att det är ett tvångssyndrom..men det tror jag inte...jag har förnyelsebehov!!tur att det inte gäller män, eller hur.!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  5. Klart att det är habegär!! Du är ju en modern brutta- och då vill man ju HA en massa saker... Här snackar vi INTE om sån´t vi behöver...nej nej..bara det vi vill ha! Köpmännen måtte ÄLSKA såna typer som :-)

    Kramisar Malin.

    SvaraRadera