måndag 16 mars 2009

vårvinter



I dag har jag suttit ute för första dagen den här vårvintern. Solen har värmt ..snön tinar med rekordfart....snöras och takdropp.....härligt har det varit.Gatorna röjs från snö.. det verkar positivt......kanske blir det sommar. Jag slänger ett getöga mot växthuset lite då och då...drömmer!!!! och längtar..

Det var några tankar från min dag.Nu när jag sitter här vi datorn så har jag dörren till uterummet öppen och luften känns skön, termometern visar på 0 grader när klockan är 20;18..

Nattkramar till bloggarvännerna från Barbro.

1 kommentar:

  1. Vilken härlig dag du haft:) Du kan verkligen konsten att måla med ord...man riktigt känner hur skönt det var i luften och man hör hur det droppar o rasar från taket....

    Hoppas att du får en minst lika fin dag i dag
    Ha det bra "gulle faster"
    Kram Malin..

    Själv ska jag ta en prommis till stugan o hämta gummans pulka, solen skiner här i Kalix i dag...Det gjorde den i går också, men så sov jag som bäst... i nästan 3 tim.... synd.. men i dag tar jag igen det !

    SvaraRadera