måndag 28 februari 2011

Måndagmiddag..

..Efter det goda fikat hos Caroline och Mathias...med nybakad sockerkaka..tack till Carro och Matti det var gott!!.....åkte vi hem för middagslagning. Varje måndag äter vi fisk och i dag blev det salt sill, som jag urvattnat. Jag penslade fileerna med uppvispat ägg vände dem i ströbröd, stekte dem.. .sedan skalade och klyftade jag några äppelen, som jag också brynte i stekpannan....kokade potatis och gjorde en löksås..
Visar denna maträtt bara för att många glömmer denna goda omega 3- rätt. Dagen i dag har varit solig med+ 4-6 grader i skuggan...med takdropp, MYSIGT!!.
Tog mig en titt på termometern , som nu i denna sena timme visar -6 grader..nu är vi på väg mot våren...den härligaste årstiden , förutom SOMMAREN... Glöm inte att lyssna på karlavagnen..som jag alltid gör under min bloggning......I kväll handlar det om Palme mordet..tragiskt att någon skjuts till döds i Sverige på en öppen gata....vart är vi på väg?????????????otrygghet!!!!!!eller???vad säger du ? kommentera.
Posted by Picasa

3 kommentarer:

  1. det var så gott Barbro.Tack från Totte..

    SvaraRadera
  2. Var så god lilla gubben!!!!!kram till dig.

    SvaraRadera
  3. Ser gott ut.. Har aldrig provat på denna rätt, kanske man gör det någon dag..

    SvaraRadera