torsdag 17 februari 2011

två timmar ..innan jobbet...

..I kväll hjälpte vi till lite....Mathias jobbade till kl: 21.00...och Caroline började kl: 21.00... hon jobbar natt..och har dessutom ca. 2 mil till jobbet..
Hur pusslar man ihop det????med två små söta och charmiga killar!! Jo, man kan fråga om hjälp , vilket de också gjorde...och vi är sååå glada att kunna hjälpa till. Vi åkte till Klumgatan vid 18.30- tiden...när vi kom till lilla familjen hade lilla Melker redan hunnit somna.
Gulliga Wilmer mötte oss vid dörren...han var så glad..och kramade oss.. sedan tog han mig.. mormor i hand och sa kom!! ..vi gick till rummet...där skulle vi sitta och leka med " Igge"...en lysande igelkott, som han fått av mig.
Lill mamma Caroline förberedde sig för sin kommande natt ..sitt sjuksköterskejobb..men innan dess skulle hon duscha Wilmer efter dagens alla aktiviteter på dagis..
sedan skulle tänderna borstas...och till slut vällingen kokas...
sedan sagoläsning......innan John blund skulle ta vid.
Efter Wilmers läggdags tänkte hon börja vika kläder som hon tvättat dagen innan ...men Stopp!!! lilla söta ..sa jag,:" nu sitter du en stund och andas"..jag viker kläderna när du åkt till jobbet ...
Då kom hon med kaffe och hembakad saffrans kaka till mig och Tord.
Hon tände ljus och spred ljus och stämmning i rummet.
Efter en stund vaknade Melker...hon snabbade sig in till honom...han somnade om.
Men Wilmer hade inte somnat...hon kikade in till honom...han låg och läste( Obs! han är 2 år och 11 mån)..hon försökte lägga honom igen, men efter en stund hade han  ...återigen tänt lyset i sitt rum.....Nu var klockan mycket och hon måste åka....Jag började vika kläderna som jag lovat...men bara efter en stund hör jag en liten röst som ropar "mommo"..jag avbröt omedelbart mitt jobb och gick in till lillen...jag la mig bredvid honom och snart sov vi "nästan " bägge två....iallafall Wilmer. .... Och Tord åkte och hämtade hem Mathias som jobbat sitt skift...... Det är bara ca två timmar av en småbarns förälders liv hemma " innan jobbet" ... och sedan jobbet på natten med gamlingarna, som hon har ansvar för.. ...hon måste ha ork , empati och glädje...Jag beundrar dem som jobbar i vården...är det ett kall eller???? för lönen är ej mödan värd.

 
........Därför vill jag ge alla som jobbar inom vården en stor ROS...Ni är superbra ...nästan övermänniskor...
Tur att ni finns!!!!Ett stort tack!!
...som bilden här nedanför ...vita rosor...men..även röda , gula , rosa.......ni är bäst!!
Kramisar från mig.
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar