onsdag 2 februari 2011

Min mor....fyller 91 år..


Snart fyller min kära mor 91 år.. nämligen den 5:februari ....för mig känns det inte sant.....i min värld( borde hon vara yngre)....men enligt all data så är det så..
Titta på denna bild, där står min mor med älskligshästen hemma i Vuomajärvi ....jag tror hon kallar hästen för Rusko
om jag inte mins fel.
På denna bild är mamma Martha i 19- års åldern...
Min mor fick växa upp med djur och natur på landet.,..på en stor bondgård..
kanske att jag fått en del av den en grogrund......även om jag inte fått den äran att vara bonde.
Jag älskar djur och natur och växter.....men utbildade mig till lärare....
varför????? Jo, därför att utöver djur och natur och hela universum ville jag veta mer om barn och ungdommar..som fanns i sin utveckling...och det har varit ...
 roligt att få följa dem och detta har  berikat mig oerhört mycket...och nu .. som pensionär  får jag följa mína yngsta barnbarn..därav min blogg..som ni kanske märker..så finns barnbarnen  ofta med.
...Här kommer några mysiga bilder av min kära och älskade mor i sina unga år..
....ha det gott alla fina
Jag åker upp till mor på fredag den 4 februari...och sover över på hemmet...
...och gratulerar henne, den bästa som finns..
Den 5 februari 2011 blir hon 91 år...
otroligt men sant efter så många sjukdommar , som hon gått igenom..
bla TBC.. hjärtinfarkt ...Gratulerar redan nu min söta mor..
Du har alltid varit min bästa vän..
Älskar dig...!!
........här nedanför får bilderna tala... kram från mig
...Livet är alltför kort!!...åren går så fort.
Posted by Picasa

3 kommentarer:

  1. OJ. vad vacker din mamma var.Men hon är ännu så slät och fin. Hon är min bästa vän, trots ålderskillnaden på nästan 40 år. Men vad gör det, hon är så ungdomlig kära Martha. Vi syns i morgon Barbro. Hälsa din fina goa släkt.Jätte fin Blogg, rolig och intressant.Skall gå in fler gånger

    Kram Lena i Ö-torneå

    SvaraRadera
  2. Tack Lena ..roligt att du tittade in på min blogg.

    SvaraRadera