lördag 19 februari 2011

..mors vackra händer ..91 år.

..Dessa vackra händer har gjort mycket gott för mig och  min numera bortgångne bror , mina barn ...och barnbarn . Mor var alltid redo ! när vi kom och hälsade på.. hon hade alltid färdig mat och stora  kramen ....Vi har alltid kommit till ett varmt och välkomnande hem med doft av god mat  och hembakat......Nu är mors händer gamla och orkeslösa ..men ack så vackra de är  fortfarande dock sina 91 år av arbete...mor var också intresserad av handarbete....hon har stickat, virkat ,broderat, sytt lampskärmar och jobbat med rotting och makrame..samt korgmålning......hon har också tyckt om att läsa.om bla. sannskildringar, men tyvärr så är synen så dålig nu  och .sätter P.. och även orken......Då hon var yngre och bodde i eget hus pysslade hon om sin lilla blomsterrabatt....
Mina barndomsminnen är också det bästa av min mor...hon har alltid gett mig goda råd...och vi har alltid haft en god  och öppen kommunikation.
Nu är söta mor gammal och jag känner så många gånger att jag inte räcker till ..jag skulle vilja vara hos henne mycket mer ..Nu hade jag önskat att jag bodde i byn .....men  jag vet att hon är i goda händer på sitt boende..och att hon trivs bra  där...Jag kommer snart mamma....



Posted by Picasa

1 kommentar:

  1. Du skriver så fint om min lilla rara mormor. Hon har alltid kunnat se det stora i det lilla och sprida massor med kärlek runt sig. Hon har nog alltid varit oerhört omtyckt av alla hon berört.

    SvaraRadera