torsdag 10 september 2009

Änglavakt med lyckligt slut......och babykläder..



Jag och Kicki gick till Ålens... där hittade jag en massa fina babykläder ..till våran dotter Carolines andra baby.....och en måttsticka till Wilmer
Kul för syskonen att kunna mäta sig och jämföra sina längder...

Idag har jag och min man strosat på stan...medan vi var där så ringde min mob...det var vår dotter ...hon frågade om hon och jag skulle ta en tur på stan... så eftersom vi redan var där så bestämde vi oss att träffas på busstationen.............Men innan jag och Tord kom fram till busstationen..så kom en pojke cyklande i hög hastighet över ett övergångsställe.....varken jag eller Tord hann reagera vi såg honom inte han cyklade så fort....även om man kör bil sakta i staden...bilens vänstra framsida träffade pojkens cykel...vi chokades bägge två ..för vi hörde bara en smäll..och hann se att en cyklist blev träffad av våran bil..där ser jag pojken ligga på gatan ..Tord gick omedelbart ut och kollade hur han mådde....Jag skyndade också ut och frågade om jag skulle ringa efter ambulans...men pojken steg upp chockad förståss på darrande ben...nej nej sa han...Tord frågade om han eventuellt brutit något ben... Tord kände på honom och kramade om honom....nej sa pojken...han tog sin cykel och fortsatte med skrubbsår i näsan och även kring munnen , vid det laget så hade vi en kö av bilar och bussar efter oss...Herre Gud vad hemskt det var... När vi till slut träffade Kicki på busstationens parkering ...berättade vi om olyckan...vi var så chokade båda två.........men medan vi berättar för Kicki så ser vi pojken med sin brokiga rygga intill busstationen och titta på när kompisarna åker skateboard i en ramp som finns där....Nu tänker jag på honom ..men kom inte på att fråga vad han hette..synd, annars skulle jag ha ringt upp honom nu.





Här är en del av kläderna jag köpt till den lilla nykommlingen...jag väntar..och väntar...mysigt att bli mormor än en gång...


4 kommentarer:

  1. Lilla mamma vad bra att du skriver om olyckan.......jag förstår ju att ni blev chockade......men som jag sa, så kanske det här var tvunget att hända.......han verkar ju ha farit fram som en vettvilling i trafiken.....han kanske blir försiktigare i framtiden.....och att ni blev inblandade var också bra......för tänk om det hade varit nån annan fartdåre.......då kunde det ha gått riktigt illa........nu blev det några skrubbsår och en kraftfull varning........och allt är väl mamma...
    Puss och kram
    Ps: Jättefina fynd...

    SvaraRadera
  2. Usch, vad hemskt det måste ha känts! men vilken tur att det gick så pass bra som det gjorde. kram

    SvaraRadera
  3. Usch vilken jobbig upplevelse! Men vilken tur att det slutade väl. Hoppas killen cyklar lugnare i fortsättningen! Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag ångrar bara att jag inte hade förstånd att fråga vad han hette och hans telefonnummer...men det är då säkert som ordspråket säger :"Man lär sig så länge man lever"..Önskar innerligt att han inte behövde ha så ont efteråt..pojkstackaren..men hoppas han börjar ta det lugnare i trafiken ..för det första att han börjar använda cykelhjälm och för det andra att han börjar leda cykeln över gångstället....Jag tycker att denna lag är helt tokig..en del människor bara går över utan att se sig för alls ...konstigt att det inte hänt fler olyckor än det gjort.

    SvaraRadera