måndag 14 september 2009

Det inglasade uterummet....

I kväll när jag skulle gå och vattna i växthuset....så tro mig , jag tog på mig mina öppna uteskor och känner något kallt och slemmigt mellan två tår...jag kollade omedelbart, det var en stor slemmig snigel...UI...vad äcklig!!! Dom finns då överallt..speciellt när det börjar skymma.
Från växthuset plockade jag in så här mycket tomater i kväll......Vi äter tomater till frukost, lunch och middag..så nu vet ni det..och goda är dom..

Idag har det inglasade uterummet fått sig en ordentlig rengöring....först alla tio rutorna fram och baksidan...rutorna är stora ,nästan från tak till golv....sedan damsugning och till slut vaskning med såpvatten ...oj, vad det lultar gott där nu. Jag bytte gardiner och även matta nu inför hösten....det käns hur bra som helst..äntligen kom jag till skott..det måste vara någon där ute som skickat mig så mycket energi...


tack för det..






2 kommentarer:

  1. Det blev ju jättefint mamma! Vilket jobb att putsa de där stora fönsterna. Jag kan känna den rena såpdoften i näsborrarna. Trist att vi bor så långt borta... annars hade jag redan varit hos dig och hälsat på! saknar er massor.

    Kram Carro.

    SvaraRadera
  2. Tack lilla söta Carro...ja..det är synd att vi bor så långt ifrån varandra och får träffas så sällan ..saknaden är stor även från min sida...kram Mamma.

    SvaraRadera