fredag 18 september 2009

Mors nya mobil...


Efter en lite småkylig natt tittade solen på oss här i Öjebyn....men framåt dagen så kom regnet...Jag åkte över till Kicki.. bjöd henne på en enkel middag ..sedan åkte vi till partilagret och Mio. Kicki behövde ett par vindbyxor...bra att ha när hon cyklar till jobbet. .. Själv köpte jag mig ett" gå bort nattlinne".
.......Vi fick höra att mobiltelefonen vi köpt till mor nu slagit över på finska telia sonera...tyvärr kan det bli så i Tornedalen..hon kan inte ringa ut och vi kan ej nå henne...eftersom det slår över på den finska sändaren...inte bra..det blir väldigt dyrt att ringa utomlandssamtal för oss alla. Om mor ska ringa till oss så måste hon slå svenska landsnummret först.......och om vi ska ringa henne så måste vi slå finska landsnummret först. Vi hade inte förstått att kolla mobilen när vi köpte om det gick att välja operatör, det tog vi för givet ....men på den telefonen fanns inte den tjänsten.....så nu har vi varit och köpt en liknande mobil där det går att välja operatör...så nu ska det väl fungera..."Tänk att man lär sig så länge man lever" Vi åker med den nya telefonen så snart som möjligt...hon behöver komunisera med sina nära och kära.....annars kan hon få det lite ensamt där på sitt rum på äldreboendet, speciellt när hon inte nu heller ser att läsa..eller se på TV.
Jag måste bara berätta en helt annan historia om mig själv..........i gårkväll när jag borstade tänderna studerade jag mig lite närmare i spegeln....jag putade med munnen....men jisses vilka rynkor jag håller på att utveckla på överläppen......varför?? ..tänkte jag ...är det skrattrynkor??eller kan det vara för att jag är tornedaling och sagt joooo för många gånger i mitt 67 åriga liv??
hahahaha!!!!hmmmm...vet ej.. skrattrynkor eller jooo rynkor??...spelar ingen roll...jag är iallafall frisk...och det är jag gudomligt tacksam för.

2 kommentarer:

  1. Du är så fin och söt mamma!
    kramar Carro.

    SvaraRadera
  2. Tack lilla söta du ....lite allvar och lite skoj ploj...behöver vi alla.kram mamma..

    SvaraRadera