söndag 13 september 2009

Piteåälven

Tord ville också vara med på bild....med älven som bakgrund..
Jag och min man gjorde ett besök vid piren med kameran i hand och tog några bilder..över Piteåälven...en fin sensommardag.....Nu i kväll visar termometern endast 7 grader...det blir kallare och kallare...dagarna är fortfarande ganska varma men...nätterna blir kallare och kallare...




Denna söndag har varit fin...Idag har jag tagit hand om gräslök för vinterförvaring...nätterna börjar bli ganska kalla nu ....jag vill inte att nattfrosten ska ta något ätbart ifrån mig...tur att jag har tid att ta hand om allt gott som finns i min trädgård... I dag lagade jag Tacos..och ...tänk att jag hade kvar tacokrydda inköpt från Alpnaering...men snart är den slut, jag har lagat jättemånga taco måltider med denna goda krydda....... och just nu denna månad är den på extrapris, vill bara påminna ifall någon av er vill köpa den goda kryddan.... Varför visar jag Piteälven ? Jo för det första så har jag vuxit upp vid en älv ..nämligen Torneälven och nu bor jag ett stenkast från Piteälven..

1 kommentar:

  1. Det är så roligt att ni trivs här i Öjebyn........och ni bor ju jättefint..
    Kram

    SvaraRadera