onsdag 23 september 2009

Vi Tord och jag Var tvungen att byta mobil...för den förra slog över på den finska sändaren hela tiden och det var inte bra.Det måste vara en mobil som man kan välja operatör och det kunde man inte med den förra. På den här bilden ser ni min mor och min man...han försöker lära henne den nya mobilen....Det var roligt att mor orkade komma hem någon timma medan vi var där...Roger och Kicki körde henne med rullstol från äldreboendet till hem......Visar fler bilder i morgon...
I går var vi... Tord, Roger, Kicki och jag och hälsade på mina föräldrar

Vi hämtade hem mor från Björkebygården ...Far hade kokat köttsoppa,...till efterrätt bjöd han på hjortron och glass.... så vi satt alla sex runt köksbordet och åt. Efter maten ville mor vila och sedan var det dags för fotvård , som var Rogers uppgift...

Tord och Kicki var en sväng till Ylitorneå ..bla till Tords fars grav... där Eino Angeria ligger i en av hjältegravarna. Jag får inte glömma att min far hade bakat en så innerligt god sockerkaka som vi senare fikade med en kopp kaffe.

1 kommentar:

  1. Åååh jag hade också velat vara med er!! Saknar mormor och morfar... Vi får försöka åka upp till vårvintern när solen börjar komma tillbaka.
    Kramar Caroline.

    SvaraRadera