lördag 19 september 2009

Lördag

Denna basilika växer som ogräs ....jag har redan gjort många burkar pesto och fler blir det...


Lördag kväll..gynnsamt väder ca:13 grader och vindstilla. Vi har suttit framför TV:n och tittat på bla. postkodmiljonären, Kändisdjungeln och så klart nyheterna . Jag blev lite besviken att Catarina Hurtig..fick lämna lägret i kväll..hon var så söt, kavat och fin på alla sätt..synd men!!.
Alla grannar har tänt sina utelampor och trädgårdsbelysningar, även vi..en del av grannarna sitter i sina inglasade uterum med tända ljus, det ser verkligen mysigt ut..så rofullt. Vi har varit för oss själva hela denna dag och haft det gode skönt...jag lagade lasange till middag , som vi sedan åt i vårat inglasade uterum..till det hade vi min egen pesto och en god färsk sallad. Dagen har varit varm och solig men lite blåsig....min man har klippt gräsmattan och jag har ansat lite i vår trädgård och även i växthuset....tomaterna växer fortfarande och mognar allt eftersom...i dag tog jag även in en gurka från växthuset så i morgon tänker jag göra tzatziki .....Önskar alla mina bloggarvänner och läsare en trevlig avslutning på lördagskvällen..i morgon kommer en ny dag med än så länge oskrivna blad..jag ,du, vi ..fyller våran söndag med det vi önskar och kan....Glöm inte kyrkovalet mina vänner!!

1 kommentar:

  1. Hej mamma, fiin basilika. Håller med dig trist att Catarina fick lämna... Tur att man kan bry sig om så världsliga saker ibland, det behöver vi för att orka...
    Nu är vi påväg till stooor loppisen och håller tummarna för att finna lite fynd!

    Jag önskar er en fin dag. Jag ringer lite senare.

    Kram Caroline.

    SvaraRadera