fredag 11 september 2009

Här är min mor i samtal med en god sköterska som heter Eija...mor verkar bara mysa...hon är så väl omhändertagen...och för mig känns det skönt.. hon är verkligen mer än värd det , min kära goa mysiga mor..










Här är en fin bild som säger mer än tusen ord på min mor och hennes mentor Kristina...ömhet och känsla...på äldreboendet på Björkebygården i Hedenäset.. Tack snälla för att ni finns!!!


Fredagen har förflutigt normalt... som vanligt har vi , min man och jag varit och handlat på coop här i Piteå...och senare på kvällen så grillade vi ..Tidigare på dagen hade jag ett samtal med områdeschefen på äldreboendet i Övertorneå...det handlade om en del praktiskt som måste ordnas..Mamma trivs så bra på Björkebygården ...men nu väntar hon på att min pappa...hennes man också får en plats där ..och att de i livets slutskede ska få bo tillsammans under samma tak.....Jag hoppas och ber.. min pappa kommer inte att klara sig själv...91 år ...han måste få komma under samma tak som mamma och få den hjälp som en 91- åring behöver....vill gärna få kommentarer..

3 kommentarer:

  1. Meeen mamma, vilka fina babykläder du har hittat! Tusen, tusen tack!!! Det är jättemycket värt för oss.
    Vilken otäck olycka, måste ha varit mycket obehaglig upplevelse... Tur att det gick så bra ändå.
    Vilka fina bilder på lilla mommo, hon ser ut att ha det riktigt bra. Hoppas det går fort att ordna en plats åt morfar också!

    Saknar er! Kram Carro.

    SvaraRadera
  2. Ja hon är då för söt farmor! Och hon ser ut att må myyycket bättre efter att hon fick flytta till Björkebygården. Nu hoppas jag verkligen att dom inser allvaret i att ha en 91-åring boendes hemma som knappt kan gå! Och svammlet om att han ska få flytta flera mil bort till Övertorneå verkar ju helt vansinnigt! Dom kan ju inte skilja på människor som levt ihop hela sitt liv - speciellt inte i slutskedet av livet. Hur tänker dom? Men jag säger då det, att det är tur att dom har dig, som kan prata för sig! =) Tror nog det kommer att ordna sig iallafall. Massor av kramar till er!!!

    SvaraRadera
  3. Tack Caroline och Maria för era kommentarer..det värmer mig att få respons på mina tankar...många kramar till er också..

    SvaraRadera