måndag 21 september 2009

En märklig dröm...

Drömde om min avlidna faster Irjas äldsta son och om våran sons äldsta dotter..Jag skulle hjälpa Sara att skaffa mat..hon var hungrig..då tänkte jag att i skolan finns det ju alltid mat... jag har ju jobbat så länge i skolan så jag söker mig dit. Vi bodde på ett okännt ställe ..det var en ganska stor stad...väl framme vid en skola , så möter jag ett fåtal kollegor till mig ..men de var inte så brydda utan gick bara vidare. Jag vandrade runt på den stora okända skolan..sökte matsalen...jag gick igenom stora tomma utrymmen med höga tunga dörrar...jag var lite rädd för att bli inlåst..Jag hittade ingen matsal så till slut gick jag ut från denna enorma skräckinjagande byggnad utan att ha fått någon mat till Sara ...jag tittade på klockan och såg att jag varit borta flera timmar....men jag fortsatte min vandring efrer en för mig okänd gata...viste inte var jag var ...hade gått vilse..jag lunkade upp för en ganska brant backe och när jag kom upp så ser jag Roland ..min kusin med två små barn sittande bredvid honom . Han satt och pratade med två utländska män.. ..jag förstod inte språket..barnen vill dädifrån, så till slut ställde han sig upp och såg att jag stod bredvid honom....Roland kramade om mig och vi fortsatte våran vandring. .. Jag var borta så länge och var orolig att Sara skulle efterlysa mig.... i drömmen kom jag aldrig till Sara med mat... det var en del av min dröm...

2 kommentarer:

  1. Skönt att drömma, speciellt när man komer ihåg. Ju konstigare drömmar, desto bättre. Jag upplever det som att jag blir mer kreativ och får livslust när jag drömmer mycket. Vet inte vad det beror på, men det är sällan jag minns mina drömmar på morgonen.

    SvaraRadera
  2. Visst var drömmen märklig jag har inte haft kontakt med Roland ..sedan min Faster Irja dog..och så kunde jag inte hjälpa Sara..Jag räckte inte till..jag var olycklig..Tack Roger för kommentaren..vi ses i morgon jag ringer!!!Kram.

    SvaraRadera