torsdag 29 oktober 2009

Alla Helgons dag..


..Vaknar till en solig och klar morgon...några kallgrader ute . Jag har en tid hos min tandläkare kl:08.40 på Piteå Älvdals lasarett...det är en sista koll av min överkäke. Jipii nu är den klar...och jag blev 18503kr fattigare vilket betyder att alla sparpengar gick upp i rök!!.... NEJ..inte alls....pengarna gick inte upp i rök...för min del var det nödvändigt.


I kväll har vi suttit och tittat på Rosa Bandet- galan som är en galaunderhållning till förmån för bröstcancerforskning....jag tycker det är bra att cancerforskningen samlar in pengar på detta underhållande sätt...själv har jag förlorat två kollegor i just bröstcancer......Efter de tuffa behandlingarna och även under behandlingarna ville de komma tillbaka till skolan, de kämpade verkligen ....men i de två fallen så tog cancern dem.. tragiskt!! jag blir ledssen.. känns så fel....för ingen av oss kvinnor ung eller gammal vill väl tro att just jag eller du ska drabbas, men ingen av oss har några garantier....så är livet.


Denna sjukdom Cancer har tagit många av mina kära.. cancern kan bara poppa upp lite här och var... Jag förlorade en annan kollega som fick cancer i sin tunga.. det är fruktansvärt... hon var en nära kollega och vän till mig ...Hon opererades...blev behandlad på alla sätt med strålning i Umeå men...cancern vann ...


Min egen mormor fick cancer i magen redan vid 63-års ålder...jag förlorade henne alltför tidigt..


Mitt enda syskon.. min bror 32 år fick cancer i övre "magsäcksmynningen" som sedan genom ryggraden spred sig till hjärnan , som gjorde honom medvetslös...kontaktlös..(min lillebror)..jag gråter och saknar honom alltid..Läkarna kallade det för galopperande cancer som oftast drabbar yngre människor. Jag saknar honom så mycket....


Nu vill jag tända ett ljus för alla mina,... min bror och mina kollegor och alla som genom denna svåra och härskade sjukdom som lämnat oss här och nu. På lördag är det Alla Helgons dag......Tyvärr kan jag ej tända ljus på alla gravar, men i mina tankar finns jag hos dem alla.

3 kommentarer:

  1. Så skönt för dig att dina tänder äntligen är färdiga! Det blev en dyr historia, men säkert värt pengarna.
    Jag önskar er en riktigt trevlig helg. Skickar massor med kramar från oss till er!

    SvaraRadera
  2. Så fina tankar om dina vänner och familjemedlemmar........nej nog får vi vara tacksamma för vår hälsa.......Den friske har många önskningar.....den sjuke bara en.
    Kram

    SvaraRadera
  3. ...Så sant Kicki som du skriver att den friske har många önskningar och den sjuke bara en..

    Önskar er Caroline med fam..och Kicki med fam en riktigt god och trevlig Alla Helgons helg..

    SvaraRadera