fredag 2 oktober 2009

En strimma av sol....


Nu låter jag bilderna tala....

Frida var till oss i går med sin lilla Herman...han är ett riktigt charmtroll till hund......
Kolla Herman hur han njuter i matte Fridasd famn......bara sju månader...tror jag han var ... och så klok....en liten fralla på 11 kg.

En liten strimma av sol i mitt sinne värmde mig när jag och Kicki var till Gunillas Hundshop i Hortlax och köpte hundfoder till hennes hundar, Molly och Lotta.....kolla den vackra collin som tittar ....visst är hon söt..... hur fina de fyrfotingarna kan vara och behaga oss människor...det är inte klokt...tack för att ni finns..!! Gunilla föder upp Collie hundar...så det var en hel hop som ville få min uppmärksamhet..Alla var sååå vackra.







Hej alla bloggis läsare...först tänkte jag inte alls skriva något på min blogg i kväll....men!!! Jag tänkte om ......På morgonen när jag vaknade var det frost på gräsmattan och ett par minus grader ute...besökte det lilla växthuset och såg att gurkan frusit i natt ...tråkigt..tomaterna hade klarat sig ännu..så jag plockade in en hel del ...kanska de sista....Har talat i telefon med både min mor och far i dag.....far mår inte alls bra, det känns som om allt bara går fel för honom nu när han bor ensammen där hemma......så i mitt huvud är det en ommöblering på gång...fysiskt är jag här och nu , men psykiskt är jag någonannanstans....känner mig så maktlös vad anbelangar min gamle far.....Hjälp!! hjälp är det han just nu behöver både med det ena och det andra....men tyvärr vill han inte erkänna det till alla. Senare i dag var jag och Tord och handlade.. jag köpte ett nattlinne till mor..tror att det är uppskattat av henne. Vi åker till H-näset på söndag...Känns skönt att besöka dem igen ....handlar lite mat åt far....nu när han slutat köra bil och har så dåliga ben behöver han ju enormt mycke hjälp....jag vet..!!














1 kommentar:

  1. Jag kan förstå din förtvivlan över morfar........vad säga...??
    Men vi formulerar en överklagan.....sen blir det som det blir...alltså till det bästa....ibland får vi bara lämna över sånt som vi inte kan påverka...MEN VI SKA GÖRA ALLT SOM STÅR I VÅR MAKT......och sen får vi acceptera det vi inte kan förändra.........
    Kram lilla mamma

    SvaraRadera