fredag 16 oktober 2009

Fredag-morgon...tankar..

Fredag morgon...Jag vaknar
hör regnet...mörkt ute..
tittar på klockan
kvart över sex
trycker ner örat mot kudden och tänker
pensionär..vad skönt
intar en skön sovställning...och i mina tankar går jag till gårdagen..
tänker på... hos tandläkaren
nästan klar...fick mina tänder fastsatta
gick direkt till toaletten och log stort mot spegeln
men såg så suddigt....
glömt mina glasögon på tandläkarrummet
går och hämtar dem...tar på mig glasögonen och
går tillbaka till toan tittar mig i spegeln igen och ler brett....fint...
ringer min man..säger glatt jag är klar nu...
sätter mig bredvid honom med ett stort leende.
han var lika glad som jag över mina fina tänder...om än inte lite gladare...
Jag somnar om......och vaknar vid åtta tiden..
går direkt på toa , ställer mig framför spegeln och ler.
Det regnar ute....men inom mig finns solens strålar..som värmer och ger mig tacksamhet till livet att få vara frisk är det största som finns...
Det var några morgontankar...med lite skoj..ploj...inslag..
Önskar er alla söta bloggskrivare och läsare en fin fredag...sköt om er..alla är ni guld värda.

3 kommentarer:

  1. Mamma vad du är söt.....och ditt smile vart riktigt bra.....
    Tuuusen tack för i går.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med syster! Du är så söööt :) Jag ler när jag läser dina tankar, lilla goa mamma... Så roligt att vi snart ses!
    Kram,kram.

    SvaraRadera
  3. Tack mina söta och duktiga flickor..älskar er...

    SvaraRadera