söndag 25 oktober 2009

En lååång disig söndag..

Denna gråa och disiga söndag har verkligen varit låååång. Vi har varit och hälsat på hos Kicki, våran dotter...vi har badat en skön och het bastu...vi har spelat bingo lotto... Nu sitter jag och tänker på hur jag ska formulera en överklagan om särskilt boende för min gamla orkeslösa far.Jag känner återigen hur energin rinner av mig..snart är jag helt tom där uppe innanför pannbenet. Fick höra att far ramlat igen där hemma, men tur att våran son råkade vara där just då..så att far fick hjälp med att resa sig...
Roger var bara på ett tillfälligt kort besök. Far har larm så han kan larma om han inte faller för illa....han hade slagit sig i lårbenet och hade ont sa han när han ringde idag...Hm..bekymmer..det är inte roligt att bli gammal och ensam..Han vill så gärna besöka sin fru..min mor på äldreboendet som bara är ca.100 m gångväg för honom...men det är inte alls så lätt...rulatorn är besvärlig att få in och ut genom de tunga dörrarna...Ja ja..vi får se hur detta slutar..Jag bävar...

1 kommentar:

  1. Ursch vad tråkigt... Jag hoppas röntgensvaret kan ge lite hopp.. Tänk bara på att inte ge all din energi till detta! Det är viktigt att du har kvar lite till dig själv också!! Du är viktig!
    Tänker på dig.. Du gör det jättebra! Det ska bli så roligt när du kommer på söndag, längtar!
    Kram, kram.

    SvaraRadera