tisdag 27 oktober 2009

Svininfluensa sprutan....

Jag känner mig så glad över att jag lyckats få denna orkide att blomma igen. Denna vackra blomma har jag fått av mitt barnbarn Sandra för ca ett år sedan..jag har tyckt att den verkar må så dåligt och tänkt kasta den . ....Men en dag så kom den tillbaka och nu blommar den så vackert...jag genomspolar rötterna en gång i veckan och låter vattnet rinna av..sedan ställer jag den i min glaskruka igen.

I dag har jag varit till vårdcentralen och fått min svininfluensa spruta...det gick fort och bra..
Jag har också börjat tänka på vad jag ska ha med mig när jag åker till Sundsvall...bra att vara ute i god tid....för jag stannar där kanske i två veckor...längtar att få rå om mitt söta barnbarn och att få hjälpa till med lite matlagning och kunna ge Caroline och Mathias lite egen tid....det behöver dom...
I dag har jag också målat lite....håller på att vitmåla en blompedestal och en liten stol....
sätter in bilder när de är klara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar