söndag 31 januari 2010

..90-års förberedelser...


Min mors stora dag närmar sig...så jag har börjat att förbereda...I dag har jag haft en bakdag...
Det är en hel massa förberedelser, som jag ska hinna innan den 5/2.......Den 4/2 åker jag upp och då ska allt vara klart, både mat och bak...plus en hel del annat....
Det blir en lite annorlunda födelsedag detta år , eftersom mor numera bor på ett äldreboende...Det kommer att bli tårtkalas med bullar, kakor, godis..kaffe, te...i boendets matsal för alla som bor där, inklusive personalen och alla de vänner som vill uppvakta min mor på hennes 90-års -dag....Senare på eftermiddagen så samlas vi , mor samt de närmaste hemma hos far där vi intar en enkel middag....det är några tankar om mors stora dag.....Jag tänker så det slår gnistor i hjärnan min....

2 kommentarer:

  1. Mmmm vad bullarna såg goda ut! Jag tror jag kommer över på en fika ;-)
    Kram, kram.

    SvaraRadera
  2. Lilla gumman tänk om det vore så....men tyvärr bor vi alltför långt ifrån varann..Du är alltid välkommen.. kram.

    SvaraRadera