söndag 10 januari 2010

Avjulat...

I kväll började jag att avjula i köket..här är en en del av sammlingen som nu ska få gå till vila i ett år återigen. ... alla mina tomtar, bockar grisar och juleljus som givit oss både värme och ljus under den mörkaste årstiden...fortsättning med avjulning i de andra rummen i morgondag...
Jag tycker mig märka att dagarna redan blivit lite ljusare och det känns skönt ....bara vetskapen av att vårsolen snart är hos oss....
I kväll har vi sett filmen "Män som hatar kvinnor" skriven av Stieg Larsson...en trillerroman...Jag tycker den är sevärd...en liten tår får man garanterat fälla...
Jag måste påpeka att termometern på min blogg är knasig den visar långtifrån rätt....kvällens temperatur är endast - 1 grader......Söndagen är till ända och den sköna sängen i det nyvädrade sovrummet väntar på mig....men innan dess ska jag smaka av den nygriljerade
skinkan ...vi köpte nämligen en ny liten skinka som vi tillagat i dag...Önskar er alla bloggläsare en god natt och en ny och fin morgondag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar