söndag 17 januari 2010

Nykokt hjortronsylt....en doft av sommar...

På dagen tog jag en bild av den vackra vinterbjörken ..så hög och ståtlig med en glimma av januarisolsken......I dag har vi haft en gynnsam temperatur hela dagen ca.-2 grader.. skönt!!!.


...Nu är även denna söndag snart till ända....vi har spelat bingo lotto..utan vinst återigen ...men när jag kollade i frysen hittade jag ett kilo hjortron, som för mig var en stor vinst...har kokat sylt och denna härliga doft finns nu i hela huset...en doft av sommar... hmmm,!!! vad gott det luktar...På torsdag blir det hemmakokt ärtsoppa och tunna plättar med hjortronsylt och vispgrädde eller vaniljglass till efterrätt....Torsdagens middag är räddad...jag längtar redan.....God natt mina vänner..i morgon går vi en blå måndag till mötes med en helt ny outforskad vecka framför oss....med allt vad det innebär...förhoppningsvis positivt, som vi alla önskar....ha det gott...

3 kommentarer:

  1. Åååh vad gott....jag tror jag kommer på Torsdag...;=)

    SvaraRadera
  2. Jag kan känna doften av sylten! Gud vad jag blev sugen på frasvåfflor med grädde och hjortronsylt. Till sommaren ska jag försöka hinna plocka lite blåbär, det är så gott med blåbärssylt, blåbärspaj och blåbärsmuffins!
    Massor me kramar från mig!

    SvaraRadera
  3. Kicki!!Du är välkommen på tordsag..jag väntar..

    Caroline!Nog vore det kul och få bjuda dig också på ärtsoppa och plättar med god sylt..Vi borde stråla samman på sommaren och plocka blåbär..

    SvaraRadera