tisdag 26 januari 2010

Den stora tallen i Hedenäset...


Denna tall är ganska stor och mäktig.....När jag var barn tyckte jag att den var JÄTTESTOR....I denna lilla skog sprang jag och min lillebror ofta...ibland plockade vi bär och blommor , som vi överraskade våran mor med.......och en bit härifrån fanns en kohage...det var roligt att stanna och prata med korna också...och om det fanns en tjur i samma hage så var den tjudrad stackarn.....vi tyckte synd om oxen som inte fick gå fritt som korna (..förstod ej bättre...att en herre bland så många vackra tjejer i samma hage skulle ställa till problem för bonden...oxen skulle ha det alltför roligt kanske.. haha!!)På andra sidan av den stora vägen fanns en grisfarm...med jätte många små och stora grisar....vi tyckte grisarna var fina men det luktade så illa när man närmade sig grisfarmen...Uii!!
...Nu fick ni läsa om några barndomsminnen igen...kanske kommer det fler....
Trevlig tisdag kväll till er alla glada bloggläsare ...vi syns snart igen...

2 kommentarer:

  1. Men duuu!!!! vad fint du har gjort det....värsta snygga headern....nu måste du lära mej....och jag älskar när du berättar om dina barndomsminnen...en del av dom kan jag relatera till...för dom påminner mycket om mina....H-näset var ju mera "på landet" då.
    Kraam

    SvaraRadera
  2. Ja jag håller med om att Hedenäset var mycket mer på landet på så sätt att det fanns många fler bönder, som på sommaren hade sina djur ute i hagarna....och servicen var mycket bättre då...det fanns fyra affärer, en kiosk...ett tag fanns det två kiosker...post..läkarmottagning..och folktandvård..denna by levde då. Nu finns ingen service..tom. mejeriet är nedlagt.. kvar..endast skolan.

    SvaraRadera