lördag 9 januari 2010

Lördag....med högt tryck...och storfrämmande...

På lördag morgon ...steg jag upp som vanligt..men bara efter en stund kände jag mig lite yr..brydde mig inte om det ..utan fortsatte som vanligt min morgon....min far ringde mig ca nio-tiden på morgonen han sa att han haft en så otäck dröm...I drömmen hade han sett hur mor ramlat och slagit sig illa.....så det första han hade gjort på morgonen var att ringa till det särskilda boendet där min mor numera är....Han hade fått till svar att allt var ok. Men han kände på sig att han ändå ville besöka henne så han hade tagit sin rullator och gått dit...väl framme fick han då bekräftat att allt var bra med henne.Han berättade också att han ibland kan ha sanndrömmar...Nu till mig och mitt konstiga mående....jag skulle laga lunch och medan jag stod vid spisen ...ville jag bara svimma..tog tag i väggen, stängde plattan och drog undan grytan...och skyndade mig i säng...så min man fick ta över matlagningen. Medan jag vilade så ringde telefonen..."Hej det är Marita..vet du var jag är?" Nej svarade jag ...hon var hos våran dotter här i Öjebyn. Hon hade följt med Malin och Göran och deras två barn..för Malin (min brorsdotter) ville ha en tatuering hos Kicki...
Marita ville komma till oss men hittade inte själv..så Tord min man hämtade henne. Jag berättade hur jag kände mig och vi kollade blodtrycket på mig , som visade sig vara alldeles för högt och en puls på 150...Jag bjöd henne på te och smörgås sedan gick jag och vilade....Efter att jag vilat en bra stund ..och Matita hämtade smyckena som jag har till försäljning...hon började prova och tittade sig i spegeln ...vi skrattade och skojade....halva sängen var utspridd med halsband ringar armband mm.mm.Efter en stund sa Marita nu ska vi kolla blodtrycket igen ..för nu har du vilat...gissa !! Trycket hade normaliserats...det kändes skönt..Jag bjöd på middag och vi hade det så trevligt..Senare på kvällen kom Malins gäng...det var roligt att träffa Johannes(Malins son) och lilla Amelia( Malins dotter)...Sedan blev det kaffe och fika..och de åkte hem till Kalix.....Nu i kväll har jag kollat trycket igen och det visade sig vara helt normalt..Skönt!!....Sedan vill jag också nämna att vädret är mycket skonsammare just nu iallafall...termometern visar bara på - 3 grader...



Här sitter min bortgångne brors fru Matita...Det var så trevligt att fräffas...det blir ju inte så ofta tyvärr..Nu hoppas jag att vi ses snart igen...

2 kommentarer:

  1. Men lilla mamma ..nu blir jag då orolig.....men det är mitt i natten så jag får ringa i morgon bitti....visst var det kul med gulliga främmandet idag...
    älskar dig

    SvaraRadera
  2. Ja Kicki det var så roligt att få träffa dem en stund...Jag mår bra nu det var nog en tillfällig blodtryckshöjning och puls...har så många tankar i huvudet just nu ...planering av mammas 90-årsdag bla...Kamar från mig...

    SvaraRadera